Elektroauto piemērotība Latvijas apstākļiem

Šodien “Dienas Biznesā” lasu “eksperta” viedokli par elektroauto piemērotību Latvijas apstākļiem:

No skolas laikiem mēs atceramies – jo zemāka ir temperatūra, jo zemāka ir akumulatora elektriskā kapacitāte. Tas nozīmē, ka baterijas kapacitāte aukstumā vairākkārt samazinās. Ja ideālajos apstākļos pie +20 grādu temperatūras un noteikta mitruma elektromobilis varētu nobraukt, teiksim, 80 kilometrus, tad pie -20 grādu temperatūras tas nobrauks 20 kilometrus, ņemot vērā, ka šādā situācijā darbosies arī apsildes sistēma, logu tīrītāji un citas pārējas iekārtas.

Tas, ka Toyota, acīmredzot, labākajā gadījumā var uztaisīt risinājumu, kurš Latvijas apstākļos samazina bateriju par 75% nenozīmē, ka tas ir elektroauto raksturlielums, vai kāds tehnisks ierobežojums.

Slavenās elektroauto kompānijas Tesla īpašnieka Elon Musk komentārs par šo tēmu:

The rough answer is that range drops about 10% in the sort of weather seen during the NYT test drive, but this is primarily due to energy being directed towards cabin heating.

The battery actually loses very little energy when cold. Keeping batteries cold is actually the best way to preserve them! It only loses energy when keeping the pack warm for the convenience of the driver — so you don’t have to wait long to drive.

Izvēlos ticēt otrajam apgalvojumam.

17 thoughts on “Elektroauto piemērotība Latvijas apstākļiem”

  1. Elon Musk nodarbojas ar mārketingu, dēliņ…

    fiziku neapmānīsi, noliec ārā sniegā pa nakti jebko – telefonu, fotoaparātu vai ko citu. Paskatīsimies ko un kā tu no rīta ar tiem krāmiem iesāksi.

    #epicfail

  2. Pēdējie komentētāji ir tik pat gudri ānusi kā tas Toyota džeks. Teslai ir speciala baterijas mikroklimata kontroles sistēma, kas nepieciešamības gadijumā bateriju silda vai dzesē. Protams, ka plika baterija zaudē savas īpašības – šai trivialajai problēmai ir vienkāršs risinājums. Lasot šos apgalvojumus un komentārus man sametas kauns par savu sugu :(((

    1. Ja savā komentārā būtu iekļāvis saiti uz “vienkāršā risinājuma” apskaidrojumu, būtu lielāka jēga. Šobrīd pats vien esi kārtīgs savas sugas pārstāvis. Trollē vieni, trollē otri.

  3. Nospļauties uz to temperatūru, gan cilvēki izdomās kā apiet bateriju problēmas.

    Auto kontekstā manuprāt ļoti foršo elektroauto lielākais konkurents ir labās iekšdedzes mašīnas, kam patēriņš arī mazs, skaņa klusa un izmeši arī virzās uz “ok pusi”.

    Bet sabiedrībā man visvairāk besī “Te neko nevar darīt un es pat necentīšos, bet visi, kam šis patīk ir lohi, jo te taču neko nevar darīt”

  4. Latviešiem ir iedzimts netikums sev piedēvēt visu ko unikālu.

    Ņujorkā un Japānā klimats ir līdzīgs Latvijai. Nu nav šeit nekāds globālais ziemeļpols, arī minētajās vietās ziemā ir līdzīgi mīnusi.

  5. Baigi bīstami ar tiem elektro auto, jo viņi ir tik klusi, ka dažreiz gājējs var nepamanīt braucošu auto un pakļūt zem ratiem, ceru, ka nebūs daudz tādu gadījumu. Atceros, kad iznāca ipodi pirmie ziņoja par to, ka NY cilvēki bieži tika notriekti, jo klausījās mūziku pa skaļu.. droši vien situācija pašreiz arī nav labāka.

  6. Es arī vairāk sliecos piekrist Teslas īpašniekam, pie noacījuma, ka baterijas ir pietiekami nodrošinātas. Uz sava piemēra varu redzēt, ka baterijas aukstuām izlādējas daudz ātrāk. Pamēģini atstāt kabatas lukturīti (neieslēgtu) ar jaunām baterijām uz nakti -10 grādos.

  7. Domāju, ka situācija ar tiem elektroauto nemaz nav tik slikta. Piekrītu N.R.,nu nedzīvojam mēs nekādā čuhņā, lai pēkšņi nez kādu iemeslu dēļ elektroauto Latvijā neietu vai ietu slikti. Get over yourselves Latvians!

  8. Agri vai vēlu, elektro aizstās iekšdedzes dzinēja risinājumus! Lābākajā gadījuma to piespiedīs cilvēks ar EU direktīvām, sliktākajā gadījumā daba ar “smogiem”! Latvija ir maza, no pilsētas uz pilsētu nav mega lieli pārbraucieni nepieciešami! Gaidām elektro auto! :)

  9. Njā, siltajās zemēs un tur, kur cauru gadu spīd spoža saules, šitas der, bet ne mūsu pelēkajā un nereti lietainajā Latvijā.

Leave a Reply

Your email address will not be published.