Par auto novietošanu perpendikulāri ietvei

“Dienā” šodien nopublicēts materiāls ar cilvēku sašutumu, ka pašvaldības policija soda viņus par to, ka auto novietoti ar pakaļgalu pret ietvi. Te atsevišķa saite uz YouTube video.

Ja pareizi saprotu, tad cilvēki domā, ka ja stāvēšanas zīme (P) ir uzstādīta kopā ar papildzīmi, ka auto jānovieto perpendikulāri ietvei, tad to var darīt vienalga kurā virzienā- vai nu ar priekšu pret brauktuvi, vai pakaļgalu.

Tā nav.

Ceļu satiksmes noteikumos ir rakstīts:

131. Stāvvietās pie ietves vai, uzbraucot uz ietves, ja stāvvieta apzīmēta ar 532. vai 533.ceļa zīmi un 827., 828., 829., 830., 831. vai 832.papildzīmi, atļauts stāvēt motocikliem, tricikliem, kvadricikliem un vieglajiem automobiļiem bez piekabēm, bet, ja stāvvieta apzīmēta ar 825. vai 826.papildzīmi, – arī vieglajiem automobiļiem ar piekabēm, kā norādīts ar attiecīgo papildzīmi un ceļa apzīmējumiem. Stāvvietās uz ietves transportlīdzekļi jānovieto vienā rindā iespējami tuvu brauktuvei. Uz ietves atļauts stāvēt velosipēdiem, mopēdiem un motocikliem bez blakusvāģa, ja tas netraucē gājēju pārvietošanos.

307.16. 825., 826., 827., 828., 829., 830., 831. un 832.papildzīme “Transportlīdzekļa novietojuma veids stāvvietā”. 827., 828., 829., 830., 831. un 832.papildzīme norāda vieglo automobiļu bez piekabēm, motociklu, triciklu un kvadriciklu novietojuma veidu stāvvietā pie ietves vai uzbraucot uz tās, bet 825. un 826.papildzīme – arī vieglo automobiļu ar piekabēm novietojuma veidu stāvvietā pie ietves vai uzbraucot uz tās;

Papildzīmes var apskatīties šeitan (kopija te un te).

Tātad, ir divas *dažādas* papildzīmes, un noteikumos rakstīts, ka auto jānovieto tā, “kā norādīts” šajās papildzīmēs. Tas, ka noteikumi nav līdz galam izprotami, kā arī tie nekad netiek pamatoti, šādas situācijas cilvēkos vienmēr radīs pusagresīvu aizsargreakciju.

Mana teorija par noteikumu iemeslu ir: a) parkošanās virziens maina novietošanas procesu- no sākuma pabraukšana tālāk, pēc tam padošana “atpakaļgaitā” šaurā ielā var radīt kustības truacējumus, un b) ja auto ir novietots tuvu ietvei (šajā gadījumā sienai?), tad auto iedarbināšana / rūcināšana stāvēšanas brīdī var radīt elpošanas problēmas gājējiem.

10 thoughts on “Par auto novietošanu perpendikulāri ietvei”

  1. Novietošanās procesā daudz bīstamāka ir situācija, kad, tam, kurš iebraucis ar “purnu” stāvvietā pēctam ir jāizbrauc atpakaļgaitā ārā, neredzot vai kāds brauc pa šauro ieliņu vai nē. Pabraukt garām un tad padot atpakaļ rada daudz mazāk bīstamību, jo gan tas kurš parkojās, gan tas, kurš brauc aiz viņa viens otru redz. Un aizmugurē braucošam ir jāievēro distance un cilvēcigā loģika liek palaist parkotāju.
    Stāvvietā nav jāstāv un jādarbina motors pēc būtības, nevis tāpēc, ka tas traucē gājējus. Vienmēr brīnos par tiem, kas stāv blakus mašīnai pļāpā, smēķē, bet mašīna darbinās. Pēctam tas pats tipāžs īd, ka degviela dārga. Tad nevajag bezjēgā nodedzināt. Man tas ir reflektīvi, kāp ārā no auto – izslēdz aizdedzi.
    Domājoša sabiedrība arī atšķiras no zombēta bara, ka nepareizi un neloģiski kāda aunapieres pieņemtus noteikumus ignorē. Kāds ierēdnītis savā intelektra trūkumā pieņems likumu, ka pa ielu visiem jāiet atpakaļgaitā, tas arī visiem būs paklausīgi jādara? Jā, jā, zinu, ka noteikumi maināmi likuma noteiktajā kārtībā, iesniedzot priekšlikumus, izskatot attiecīgajām institūcijām, utt. Tas viss, protams, ir jādara un cilvēkiem ir jāizrāda iniciatīva. Taču tikmēr visādām kontrolējošām institūcijām prasti iedzīvoties uz to, tikai parāda šo institūciju darbinieku intelekta trūkumu. Pret tādiem cilvēkiem vienmēr būs riebums.

  2. Tas, ko gundars dara, faktiski ir acinājums ceļu satiksmes noteikumus ievērot pēc savas labākās pārliecības par pareizību. Bet varbūt mana pārliecība būs tāda, ka braukt pa sarkano gaismu ir pareizāk nekā lieki gaidīt un lieki radīt sastrēgumu? Vienkārši tie, kas izdomāja, ka jāgaida, ir lohi un ka vispār tur nekāda bīstamība nepalielinātos, ja es negaidītu, jo es taču pārliecinātos par drošību, ne?

    Neredzu, kas slikts ir noticis. Autoskolā taču to visu mācīja, ja neiemācījās, tad jau tā ir paša vaina.

  3. Ja “jāparkojas” perpendikulāri ielai, vienmēr mēģinu novietot pakaļgalu pret ietvi, jo, man personiski, pēc tam ir ērtāka un drošāka izbraukšana, nekā ja pēc tam atpakaļgaitā uz ielas jāgriežas.
    Ja godīgi, nekad nebiju pievērsis uzmanību faktam, ka ir divas papildzīmes, kas nosaka, kā “jāparkojas” perpendikulāri ielai.

  4. Man arī personīgi dēļ izbraukšanas ērtāk liekas, parkoties ar ar pakaļgalu pret ietvi, tomēr šaurākā vietā pietiek ar vienu “gudrīti” kurš nolicies tik tālu cik tas iespējams -kamēr riepas pret apmali atsitas, un pakaļa pa pus gājēju celiņu. Māmiņas ar ratiņiem kam dēļ tādiem fruktiem jāiet uz otru ielas pusi domāju ir sajūsmā par šitādiem gājieniem! Tā, ka pa lielam domāju labi, ir iemesls kādēļ dažās vietās ir tādas zīmes, un labi ka tagad arī kāds sāks pievērst uzmanību.

  5. Jā, tas uz ko es aicinu ir sākt beidzot izmantot pelēko vielu. Lielākā daļa pasaules nelaimju notiek tieši tāpēc, ka kāds tirliņš pieņem ideotisku noteikumu un pārējie nedomājot to pilda. Labi, ka lielākajai daļai no šeit komentējošiem tomēr saprāts vēl ir palicis. Rīt kāds pastulbs mentiņš izdomās, ka tajā papildzīmē taču ir uzzīmēts melnas krāsas auto un sāks līmēt plāksterus citādas krāsas mašīnām. Un tu ar putām uz lūpām viņu aizstāvēsi?

  6. Kādu brītiņu atpakaļ šādi PP izklaidējās Liepājā, tiesa tur bija jēga no virziena, jo braucot ārā ar pēcpusi sanāca labi noķīlēt satiksmi un redzēt nevarēja nekā.
    Bet speciāli priekš tādiem aklajiem kā es varētu māāzliet atšķirīgākas padarīt zīmītes.

    RPP viena no izklaidēm ir iekšpagalmi. Vai zinājāt ka bez P zīmes pie kāpņutelpas uz flīzēm nemaz nevar stāvēt?! :)
    Ok ir kabatiņas piebraucamā ceļa malā, parasti viena kabata priekš 8 kāpņutelpām un turpat tikai paralēli parkoties drīkst (3 auto) jo nav P un papildzīmes par perpendikularitāti (7-8 auto).. ehh šie budžeta pildītāji :)

    Mārupes PP savukārt ļoooti patīk zaļā zona, tiesa reti kur Mārupē tādas nav :D

Leave a Reply

Your email address will not be published.