Par iPhone garantiju pie oficiālā LMT dīlera

Pirms pāris nedēļām manai mīļotajai noplīsa iPhone. Tālrunim pārstāja respondēt Home poga, un vienīgais, ko atlika darīt, bija doties uz LMT, lai mēģinātu nokārtot garantijas servisa remontu, vai vēl labāk- tālruņa apmaiņu. Lūk, ko jaunu es uzzināju par to, kā strādā iPhone garantijas serviss.

Principā, ir tikai divas lietas, ko veikala darbinieki skatās, kad viņiem atnes tālruni uz servisu: 1) vai tālrunim nav kādu fizisku defektu (vai tas nav mests zemē), un 2) mitruma indikatorus, kas atrodas divās vietās tālrunim – pirmais tur, kur austiņu ievads un otrais ir tur, kur spraužas datu kabelis / lādētājs. Indikators ķīmiskā veidā reaģē uz ūdeni un mitrumu, kā reakcijas rezultātā maina krāsu no baltas uz sarkanu. Šo sarkano indikatora krāsu tad arī skatās servisa sniedzēji.

Ja šie punkti neizpildās, tad LMT dod jaunu tālruni, jo nekāda servisa nedz Latvijā, nedz citās valstīs nav. Tas visticamākais saistīts ar atšķirīgo tālruņa konstrukciju un to, ka servisa cilvēki nav īpaši apmācīti, kā arī netiek apgādāti ar vajadzīgām detaļām. Apple politika. Bet tas īstenībā ir iepriecinoši, jo mana personīgā pieredze 100% gadījumu rāda to, ka garantijas remonts ir vai nu nekvalitatīvs (problēma atkārtojas, netiek novērsta, parādās cita), vai arī ievelkas uz mēnešiem ar nervu bojāšanu un galvas sāpēm. Ja tiek iedots jauns tālrunis, tad tas ir daudz foršāk. Te jāpiebilst, ka es nezinu, vai nav vēl kāda papildus pārbaude, piemēram, varbūt tālrunis tiek sūtīts uz ASV un tiek pārbaudīts, vai ūdens nav trāpijis iekšpusē citā veidā (caur “skaļruņiem”, etc).

Par nelaimi mums izrādījās tas gadījums, kad mitruma sensors bija palicis sarkanā krāsā, kas arī automatiski nozīmēja garantijas zušanu.

Jūms varētu šķist interesanti- a bet kas tad tālāk? Kā nekā, tālrunis nav lietojams un vēl ir arī tā fiksētā LMT mēneša abonēšanas maksa divu gadu garumā. Šajā gadījumā Apple ir pretīmnākošs un par 169Ls naudiņām dod jaunu tālruni, neskatoties uz to, ka lietotājs pats sabeidzis tālruni un ielaidis tajā mitrumu. Te gan jāsaka, ka var tikt vai nu pie pilnīgi jauna, vai atjaunota tālruņa (refurbished), tikai to lietotājs drošvien nezinās, jo tālrunis būs izgājis visas pārbaudes, atradīsies kastītē (domājams) u.t.t., visādā ziņā izskatīsies pilnīgi jauns.

Protams, 169Ls ir gana daudz, ņemot vērā to, ka vecākas tehnoloģijas tālrunim varētu veikt remontu kādā no pašmāju servisiem, un, visticamākais, par daudz mazāku naudas summu novērst konkrēto problēmu. Bet ko tur žēloties, pirms tālruņa iegādes ir iespējams iepazīties ar garantijas nosacījumiem un tikai pēc tam pieņemt lēmumu par tā iegādi. Esmu diezgan pārliecināts, ka līdzīgajiem tehnoloģijas kloniem situācija ir vēl bēdīgāka, jo arī tiem ir šādi mitruma sensori, un man ir aizdomas, ka tos par 169Ls nav iespējams samainīt pret jauniem.

Atrgiežoties pie servisa, es gan nezinu, vai LMT šos tālruņus maina arī tad, ja īpašnieks tālruni ir kaut kādā veidā ļautprātīgi bojājis, piemēram, tusiņa laikā iedzinis naglu pa vidu ekrānam un aiznesis apmainīt par 169Ls pret jaunu. Domāju, ka Apple tālruņa pašizmaksa ir drusku lielāka par minēto summu, bet par šo īsti nezinu.

Ir vēl viena lieta, ko es paspēju noskaidrot no tirgotājiem- par minēto summu tieks iedots tieši tāds pats tālrunis, par kādu ir LMT līgums. Ja tas ir iPhone 3G, tad absolūti vienala, vai tas ir 8Gb melnais, vai 16Gb baltais modelis, vietā tiks iedots tāds pats. Nebūs iespējas apmainīt par tiem 169Ls pret jaunākas paaudzes tālruni (3GS).

Tas arī ir viss, ko esmu sapratis par LMT garantiju attiecībā uz iPhone.

Nobeigumā man ir tikai divi ieteikumi: 1) neuzstādīt un nespēlēt tās spēles, kur ir jāpūš mikrofonā, jo siekalas visticamākais trāpīs uz mitruma indikatora, un 2) ja līst lietus, tad runājot pa tālruni derētu ar pirkstu aizsegt austiņu izejas caurumu, lai tur netrāpa lietus.

Daudzos vecajos tālruņos ir tādi gumiijas aizbāžņi, ar kuriem visus svarīgos “caurumus” aizstaisīt. Cerams, ka kāds aizsardzības mehānisms tiks iebūvēts kādā no nākamajām iPhone versijām.

Servisa FAQ no Apple: http://www.apple.com/support/iphone/service/faq/
Par ūdens indikatoriem un garantiju: http://support.apple.com/kb/HT3302

5 thoughts on “Par iPhone garantiju pie oficiālā LMT dīlera”

  1. Man vecajam 2G šis tas saplīsa, aiznesu pie viena čoma, ko atradu ss.lv un pāris stundu laikā sataisīja. Pieņemu, ka 3G nekāda jauna matemātika nav.

  2. iDeal veikalaa vecriigaa blakus laimas pulxtenim un makdonaldam nopirku daargu (24Ls), bet labu cheholu, kur komplektaacijaa bija arii gumijas aizbaazhnji abiem mineetajiem caurumiem. Pirku aifonu deelj taa ka vecajai palmai nevareeju vairs taisiit sinhronizaaciju deelj kontakta nolietojuma, kam, protams, aizbaazhnja nebija.

Leave a Reply

Your email address will not be published.